seo copywriting

Copywriting na potrzeby SEO- czym jest i na czym polega?

Podejmowanie się zleceń pisania tekstów do pozycjonowania stron może być ciekawą pracą, która ma tę ogromną zaletę, że może być wykonywana z dowolnego miejsca na świecie. Bardzo często copywriterzy są freelancerami, którzy mają własne działalności gospodarcze, a dodatkowo ich praca nie jest typowym, etatowym zajęciem, co może mieć wiele plusów, ale ma też swoje minusy. Chcąc zacząć działalność w takiej branży trzeba jednak zrozumieć, czym jest seo copywriting i do czego mogą być wykorzystywane tworzone w ten sposób treści.

Dla wyszukiwarek, ale i dla ludzi

Tworzone w taki sposób treści z jednej strony powinny być użyteczne do samego pozycjonowania. Najczęściej oznacza to, że muszą zawierać określone słowa kluczowe, a także muszą być tworzone według pewnych wytycznych. Powinny być też zredagowane tak, aby pasowały do miejsca, w którym będą miały być umieszczone- na tematycznego bloga, stronę poradnikową, a może i na stronę internetową klienta. Tworzy się je po to, aby wspomóc proces pozycjonowania danej strony, a w związku z tym muszą spełniać pewne techniczne wymogi, dzięki którym będzie to możliwe.

Pozostaje jeszcze użyteczność dla samych odbiorców. Oczywiście, seo copywriting nadal może oznaczać redagowanie treści niskiej jakości, której tak naprawdę nigdy nikt nie przeczyta z wyjątkiem samych robotów wyszukiwarki. Jednakże, coraz częściej firmy stawiają na jakość zamieszczanych treści, a to oznacza, że artykuły tego typu są zamieszczane na poczytnych portalach, które mają swoich odbiorców. Dlatego też redagowane treści powinny być napisane poprawną polszczyzną, bez błędów gramatycznych, powinny mieć swoją wartość merytoryczną, a dodatkowo- powinny być lekkie w odbiorze. Czasem mogą to być także wysokiej jakości artykuły z danej branży, które wymagają od copywritera znajomości danej tematyki niemalże na poziomie eksperckim.

Jakość ma znaczenie i za jakość się płaci

Im wyższa jakość tekstu, jaki należy przygotować, tym wyższa stawka przy jego sprzedaży. Obok tekstów specjalistycznych oraz tych, które zamieszcza się bezpośrednio na stronach internetowych klientów, często potrzebne są także teksty niższej jakości, a więc na przykład teksty poradnikowe czy takie, które są publikowane na tematycznych blogach. Bardzo często można się też spotkać ze zleceniami, które dotyczą tworzenia opisów kategorii lub też produktów, jakie są dostępne w sprzedaży w sklepach internetowych. Zazwyczaj takich produktów jest bardzo wiele i redagowanie takich opisów dla dużych sklepów internetowych oznacza zlecenie przyjmowane na dłuższy termin jego realizacji. Jak widać- możliwości jest bardzo wiele, jednakże praca tego rodzaju będzie od nas wymagała lekkiego pióra, sprawności językowej oraz… z czasem pewnej wprawy, aby móc jednego dnia zredagować co najmniej kilka tekstów. Redagowanie treści pod kampanie seo jest jednak ciekawym zajęciem, gdzie każdego dnia możemy dowiedzieć się czegoś nowego, a tym samym możemy poszerzać swoją wiedzę i doskonalić swój warsztat.