posty na fb

Ciekawe treści na Facebooku, czyli jak tworzyć naprawdę dobre posty

Aby faktycznie móc zainteresować użytkowników prowadzoną przez siebie działalnością, trzeba w umiejętny sposób do nich dotrzeć. Zazwyczaj oznacza to więc, że trzeba w jakiś sposób zainteresować odbiorców i zwrócić ich uwagę w naszym kierunku. W momencie, kiedy dopiero zaczynamy tworzenie własnego fanpage’a, na pewno szybko zorientujemy się, że nawet te posty, które naszym zdaniem były ciekawe, nie do końca spotkały się z takim odzewem, jakiego byśmy sobie życzyli. Naturalną sprawą jest więc to, że chcemy takie posty promować, aby poprzez wyświetlane reklamy stały się bardziej popularne. A jednak, szybko może się okazać, że nawet reklama nie będzie mogła sprawić, aby użytkownicy nagle zainteresowali się tym, co publikujemy. Warto więc wcześniej poczytać o tym, jakie posty faktycznie budzą zainteresowanie.

Dobre posty na fb- czyli jakie? Co powinny zawierać?

To przede wszystkim posty proste w odbiorze, ale i takie, które „mają to coś”. Najlepiej, aby nie wymagały od użytkownika podejmowania żadnej akcji, gdyż zazwyczaj nie przynosi to rezultatów. Mówi się nawet o tym, aby zawierały prostą instrukcję, co do tego, co użytkownik powinien robić. „Jedziesz? Nie pij”, „Czas na zdrowe odżywianie”, „Nie marnuj swojego czasu”- prosty przekaz, który zawiera jednocześnie wezwanie do działania od razu przykuwa uwagę odbiorcy, który nagle staje się zachęcony do tego, aby przeczytać treść wpisu, a nawet podążyć za sugestią w nim zawartą. Oczywiście, wpis może zawierać interesuje dane czy ciekawostki, które każdy tak czy inaczej po chwili zapomni- najważniejsze jednak, aby miał w sobie też coś, co zwraca uwagę, być może stanowi grę słowną albo może jest czymś kontrowersyjnym- takie posty stają się najpopularniejsze.

Słowo, ale i grafika, która stanowi uzupełnienie wpisów

Żeby faktycznie wpisy były lekkie w odbiorze- powinny zawierać ciekawe grafiki lub też zdjęcia. Trzeba też bowiem wziąć pod uwagę fakt, że sporo użytkowników jest wzrokowcami, a obrazki szybciej do nas przemawiają niż lity tekst. Są też łatwiejsze w odbiorze, a co za tym idzie- lekkostrawne i przyjemne. Oczywiście, na swój sposób mogą być ciekawe, przyjemne, kontrowersyjne- wszystko zależy od profilu naszej działalności. Ważne jednak, abyśmy mieli prawo ich użyć i aby faktycznie pasowały do tematyki postu.

Jak zaangażować użytkowników? Zachęcenie do dyskusji na dany temat

Nie każdy lubi tematy kontrowersyjne oraz takie wpisy, gdzie dyskusja toczy się przez setki komentarzy. Jednakże, prawda jest też taka, że to właśnie kontrowersje budzą zainteresowanie i dają motywacje do komentowania. Warto więc w postach proponować różnego rodzaju tematy do dyskusji i nadać im formę otwierającą, gdzie jest miejsce na konkretne wypowiedzi użytkowników, którzy posty czytają. Dodatkowo, komentowanie i dyskutowanie podsyca uczestnictwo w takiej rozmowie, a więc odpowiadanie na te wpisy, które pojawią się pod potem, a czasem także ich moderowanie. Pamiętajmy jednak, aby nigdy nikogo nie obrażać i aby tak kontrolować dyskusję, aby nadal była ona na pewnym akceptowalnym poziomie.