pozycjonowanie komputer

Pozycjonowanie- dlaczego to się opłaca?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, na czym polega pozycjonowanie stron, ale ciągle wahają się skontaktować z agencją, która świadczy takie usługi. Wielu wolałoby od razu mieć możliwość zapoznania się ze szczegółowym cennikiem usług, aby wiedzieć, jakiego rzędu są to koszty. Niestety- nie jest to możliwe. Pozycjonowanie stron www jest usługą, którą projektuje się w przypadku każdego klienta indywidualnie dobierając najbardziej trafne frazy kluczowe, na jakie strona może być reklamowana. Każda fraza kluczowa zostaje przeanalizowana pod kątem jej miesięcznej liczby wyszukiwań czy poziomu konkurencji ze strony innych firm na tę właśnie frazę. W rezultacie- otrzymuje inną cenę. Dlatego też dopiero zamówienie oferty z profesjonalną wyceną pozwala szczegółowo rozeznać się w kosztach świadczenia usługi.

A co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowaniem nazywamy różnego rodzaju zabiegi, które mają za zadanie podnieść pozycję strony w rankingu Google na wcześniej wybrane słowa kluczowe na danym obszarze. Pozycjonować można stronę na inny kraj, na całą Polskę, ale można też lokalnie- na dany powiat czy konkretne miasto. Jak więc widać, ustawienia kampanii można dodać tak, aby reklama była w pełni dopasowana do biznesu. Dodatkowe informacje znajdziesz tutaj.

Dlaczego wysokie pozycje mogą przekładać się na zyski?

Użytkownik wchodzi do wyszukiwarki z zamiarem znalezienia (a także często i zakupu) konkretnej rzeczy lub usługi, jedyne, czego potrzebuje to znaleźć ją w sieci. Jednakże, otrzymując listę wyników wyszukiwania zazwyczaj użytkownicy ograniczają swoje poszukiwania do pierwszej strony wyników wyszukiwania (czyli pierwszych 10 pozycji), a najczęściej i najchętniej klikają w te reklamy, które są najwyżej. A kliknięcie oznacza przejście na stronę, możliwość zapoznania się z ofertą tam zawartą, dotarcie do danych kontaktowych firmy, a w przypadku sklepów internetowych może nawet oznaczać sprzedaż. Im więcej będzie takich użytkowników, którzy pojawią się na stronie z wyszukiwarki- tym większe mogą być więc zyski dla firmy.

Co istotne, efektywność pozycjonowania można mierzyć monitorując bieżące pozycje, ale można też wykorzystywać szereg różnych narzędzi analitycznych, aby śledzić ruch realnych użytkowników czy aby móc wdrożyć śledzenie konwersji. Dzięki temu widzimy, że budżet reklamowy idzie na coś konkretnego i że nie są to pieniądze zmarnowane. Co więcej, możemy nawet oszacować ewentualną wielkość zwrotu inwestycji w reklamę, aby zawsze trzymać rękę na pulsie.