zakładanie strony internetowej

Czas założyć stronę internetową

Dla wielu przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają prowadzenie biznesu jest to priorytet. Automatycznie więc, zaraz po powstaniu firmy zastanawiają się, w jaki sposób taką stronę stworzyć, aby odpowiadała ich wymaganiom. W szczególnych przypadkach, faktycznie można po takiej stronie spodziewać się czegoś więcej- np. strona hotelu mogłaby być wyposażona w specjalny system rezerwacji, dzięki któremu goście od razu mogliby załatwić na stronie wszelkie kwestie formalne. Zazwyczaj jednak, firmy na start nie potrzebują rozbudowanych i zaawansowanych aplikacji, których koszt też jest duży, gdyż oznacza zaprogramowanie danego elementu od początku do końca pod klucz. Najczęstszą strategią jest wykonywanie strony o charakterze wizytówki. To chyba najprostsza opcja, gdzie zamieszczamy wszelkie podstawowe informacje o działalności firmy wraz z danymi kontaktowymi.

Strona z podstronami czy strona typu one-page?

Jest to jedno z podstawowych pytań, jakie można sobie zadać na początku procesu, jakim jest projektowanie stron. Układ typu one-page uważany jest za bardzo modny i ma wiele zalet. Przede wszystkim w ramach jednej strony można w prosty sposób zawrzeć wszystkie niezbędne informacje. Jest to więc wygodne dla użytkownika, gdyż ograniczamy mu ilość kliknięć, jakie musi wykonać do minimum. Samo scrollowanie jest szybkie i daje nam większe szanse na to, że użytkownik zobaczy ofertę, a także sprawdzi dane kontaktowe. Dodatkowo, zawsze można też zaprojektować ciekawe efekty pojawiające się wraz z przewijaniem strony, które również sprawiają, że jest ona bardziej przyjazna dla użytkownika i atrakcyjna wizualnie.

Strona typu one-page ma jednak ten minus, że może uczynić naszą analitykę internetową znacznie uboższą. Trudniej jest śledzić konwersję i praktycznie nie można korzystać z niektórych statystyk, które mówią o ruchu użytkowników na stronie- mowa tutaj chociażby o współczynniku odrzuceń. Pamiętajmy też o tym, że na takiej stronie musimy odrobinę ograniczyć się tekstowo, aby całość nie była przesadzona i zbyt obszerna, a co za tym idzie- kompletnie nieczytelna.

Na jaką kolorystykę postawić?

Każdy z nas ma jakieś własne preferencje, co do palety kolorów, jaka jest mu bliska. Pamiętajmy jednak o tym, aby tworzenie stron internetowych przebiegało w myśl zasad user experience, a więc abyśmy się skupiali na tym, aby to użytkownik był zadowolony. Warto więc zaufać doświadczonemu grafikowi komputerowemu, który zna trendy w web designie i zaproponuje nam taki layout, który będzie jak najbardziej na czasie. Jeśli chodzi o kolorystykę, bardzo modna jest stylistyka korporacyjna, stonowana, z dużym udziałem bieli oraz szarości, gdzie dominuje minimalizm i oszczędność pod względem formy. Takie strony nie są zazwyczaj zagłuszane przez nachalne efekty czy zbyt agresywną grafikę, przede wszystkim taka stylistyka ma stanowić dobre tło dla zawartych na stronie informacji, a dodatkowo ma nie być męcząca. W takim przypadku, mniej znaczy więcej, a strona przede wszystkim ma być funkcjonalna i praktyczna, a pod względem formy i stylistyki- jak najbardziej nowoczesna.

Potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu strony? Znajdziesz ją na: https://brandbay.pl/projektowanie-stron-www