Jak powinien wyglądać dobry szyld reklamowy? 3 zasady skutecznej reklamy zewnętrznej

Styczność z reklamą zewnętrzną mamy właściwie przez cały czas. Wystarczy wyjść na zewnątrz i skręcić w którąkolwiek z głównych uliczek, aby natknąć się na różnokolorowe banery, billboardy i plakaty reklamujące miejsca i usługi. Jak zatem stworzyć szyld reklamowy, który wyróżni się na tle konkurencji i przyciągnie spojrzenia przechodniów? Czy jest to w ogóle wykonalne? Jak najbardziej, jednak trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Oto najważniejsze z nich.

Walory wizualne szyldu reklamowego — spójność i estetyka

Bez wątpienia szyld reklamowy jest jedną z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Łączy ona w sobie komunikat werbalny z formą graficzną, dwojako oddziałując w ten sposób na odbiorcę. W zatrzęsieniu reklam na każdym rogu niełatwo jednak wybić się na tle reszty. Dlatego więc w projektowaniu reklamy zewnętrznej należy pamiętać o poniższych wytycznych.

Logo na szyldzie reklamowym

Prosty znak graficzny, będący logo firmy jest jednocześnie najważniejszym elementem wizualnym szyldu reklamowego. Musi być prosty, zapadający w pamięć odbiorcy i bezpośrednio kojarzyć się z produktem lub usługą, oferowaną przez firmę.

Dobór właściwych kolorów

Właściwy dobór barw ma kolosalne znaczenie w całym marketingu i reklamie. Również kolory szyldu reklamowego powinny być starannie dobrane do naszej działalności, targetu, czy też emocji, jakie chcemy wzbudzać u odbiorcy.

Szyld reklamowy — typografia

Często popełnianym błędem jest nieprzykładanie odpowiedniej wagi do wyboru wielkości, rodzaju czcionki i kroju pisma użytego w tworzeniu szyldu reklamowego. Typografia jest zaś równie ważna, jak elementy graficzne i kolory i powinna tworzyć z nimi spójną całość.

W szyldzie reklamowym mniej znaczy więcej

Nie ma gorszego błędu, który można popełnić w tworzeniu reklamy zewnętrznej niż przesyt. Szyld reklamowy z założenia powinien być jasny i czytelny, a zarazem miły dla oka i estetyczny. Nadmiar treści, zbyt agresywne i jaskrawe kontrasty, złe proporcje, czy też zbyt dużo elementów graficznych mogą przynieść odwrotny efekt niż spodziewany i zupełnie odciągnąć wzrok od baneru. Co więcej, reklamy oparte na przesycie drażnią odbiorcę i sprawiają, że traci on sympatię i zaufanie do naszej marki bądź produktu.

Prosty komunikat szyldu reklamowego

Czas, który poświęca odbiorca, skupiając uwagę na naszym szyldzie reklamowym to zaledwie ułamek sekundy. Chcąc zainteresować go nieco dłużej, musimy sprawić, aby przekaz był prosty i jasny w odbiorze. Przejrzystość i minimalizm jest więc najlepszym, na co możemy się zdecydować. Logo firmy, nazwa i krótkie, chwytliwe hasło w zupełności wystarczą, aby reklama została zauważona i zapamiętana. Lepiej zrezygnować z drobnych uwag i komunikatów, które mogą jedynie odciągnąć uwagę od tego, co najważniejsze i sprawić, że nasz szyld reklamowy stanie się mało czytelny. Projektując reklamę zewnętrzną dla swojej firmy warto wziąć także pod uwagę przestrzeń, w której się ona znajdzie. Zbyt wiele jest szyldów reklamowych, które zamiast wpisywać się naturalnie w wygląd miejskich ulic zwyczajnie je zaśmieca. Warto mieć na uwadze aspekt estetyczny i spójność z przestrzenią wokół, kiedy rozpoczynamy projektowanie własnej reklamy.